Sunday, January 27, 2013

My LOVE EMAK :)

Subhanallah... 240113 Salam Maulidur Rasul :)



Assalamualaikum.. hi semua.. D in the house.. yea.. balik kg... seronokkan balik kg menjalankan tanggungjawab kepada emak tercinta dan sanak saudara di kg..

Heheheheheheeee....

Ikan pari masak asam pedas dan ayam masak kicap.. signature dish dari kak Idah utk adik-beradik malahan requested by Amer anak sedara D yang duduk di KL setiap kali balik ke kg.. ayam masak kicap oh ayam masak kicap... jgn main2.. sedap sehingga nak tambah lagi dan lagi dan lagi.. :)

bukan makanan yang D nak share sangat tapi keterujaan D jumpa emak, kak Idah dan Long. hehehhehe abang-abang and anak menakan and kakak yang lain juga :)...

ok D nak imbas kenangan dengan arwah Abah D, dulu semasa hayat arwah sangat suka menyuruh D potongkan kuku arwah.. anda kat luar sana pernah tak parent ask potongkan kuku.. hmm pernah tak korang buat apa yang D pernah buat ni??

yea, semasa kita baby emak/ibu/mama/ummi/mommy or abah/babah/papa/ayah/abi akan buat untuk kita.. masa itu tak rasa pun rasa geli or apa... :) bahagia sahaja diorg buat..

Alhamdulillah, hari ini D dapat buat dekat emak D.. sangat bangga bila D sedang potong kuku sendiri and Emak minta D potongkan kuku Emak. Sebenarnya dah lama Emak minta D potongkan kuku tapi selalu masa tak elok as muslim untuk potong kuku.. hah anda semua mesti tahu yang kita disunatkan memotong kuku pada hari Isnin, Khamis dan Jumaat.. Emak sangat particular on that day. Emak hanya akan potong kuku mengikut hari ini sahaja.. Oleh kerana D selalu balik ke kg hari Sabtu dan balik ke KL hari Isnin selepas subuh memang rare sangat dapat memotong kuku Emak.. Alhamdulillah dapat buat hari ini.. Ntahla bila lagi dapat potong kuku Emak lagi.. yea subject D kena balik Jumaat siang then boleh buat.. Almaklum D kerja Isnin-Jumaat dan kadang kala onsite Sabtu-Ahad..



Anda semua tahu tak yang kedua ibu bapa akan rasa bahagia walau hanya kita buat benda yang kecil-kecil macam memotong kuku mereka.. tak payah nak geli malahan D rasa sangat bangga.. Kak Idah selalu dapat peluang ni.. besar pahala Kak Idah.. yea kerana Kak Idah duduk satu rumah dengan Emak.. Kak Idahlah yang menjaga Emak dan Along D.. Superwomen kami kan!!!!

Senyuman Emak masa terima D balik tadi tengahari sangat COMEL.. ehehehehe...

Yea semasa dia masih bernyawa berbaktilah.. itu sahaja yang D dapat buat.. Balik melawat Emak setiap bulan adalah kewajiban D.. Redha Allah pada kita adalah atas redha Ibu/bapa kepada kita... Rezeki kita yang mencurah pun atas doa-doa mereka..

Hehehe tapi berita best lain ada juga.. bila closing Exfuze to abang and anak sedara :) Alhamdulillah.. closing as a consumer.. Abang untuk satu famili high blood preasure, constipation, migrain, gastric etc etc..and anak saudara guna untuk kegunaan diri, ada resdung.. Alhamdulillah..

Ok see you again..

XOXO RM@D

No comments:

Post a Comment