Wednesday, December 19, 2012

Jom scrub murah..

Assalamualaikum..

Hi anda anda anda semua..

Jom buat scrub murah dari TOMATO.. yea.. buah tomato yang kita makan buat ulam atau masak tomyam atau masak sayur campur dan seangkatannya..buat salad dan segala bagai.. 1001 kegunaan :)

Hahah ingat lagi semasa D kecil, D pangil tomato dengan nama mato mato :) hehehe itu diceritakan oleh adik-beradik D.. kepelatan terserlah... under age..


Walau pun D dah ada Galvanic Spa II tapi D still amalkan tomato scrub ini.. murah.. tak abis guna boleh buat makan terus..2 in 1 :)

Tomato yang kaya denga zat besi berasal dari keluarga Solanaceae. Mengandungi serat dan vitamin A & C. ia menjadi salah satu keperluan badan untuk mengekalkan kecerdasan badan. Selain itu ia juga mengandungi fruktosa, glukosa, asid folik, potasium, kalsium dan garam mineral yang baik untuk badan kita.

Kajian juga membuktikan bahawa pigmen merah mato mato ini mengandungi  lycopene. Lycopene ini dikatakan mampu mengurangkan risiko barah prostat di kalangan lelaki kerana ia memberikan khasiat antioksida semulajadi kepada kesihatan badan kita.. tapi D ada G3.. so amalan tradisional dicampur dengan nutrien dence fruit juice memang supers untuk anti oksida badan :)

Bila anti oksida yang bagus maka ia sangat sangat baik untuk kecantikan, berkesan untuk kecilkan liang roma, mengurangkan masalah jerawat dan merawat kulit.. heheheh sesiapa yang selalu menggunakan mato-mato untuk scrub mesti suka sebab... ia menyejukkan kulit, menghapuskan minyak berlebihan dan mencerahkan kulit kerana ia memiliki vitamin A dan C.. kulit jadi remaja.. wah amalan ini ditambah dengan nutrien meminum G3 gabungan superb dan Galvanic Spa facial treatment.. :)

credited to cik googlee, semua ini D dapat.

So enjoy the link dari...MichellePhan... senang bg anda anda follow sahaja..

Bahan-bahan yang diperlukan...1. tomato.... perlu dihiris.. 2. gula..

Cara follow Michelle buat.. kalau tak mau guna gula.. raw tomato alone also boleh guna..D selalu biarkan 10-20 minit.. sengaja bagi kering.. selain itu D suka basuh muka dengan air basuhan beras.. dan biarkan kering... ala-ala toner gitu :).. balance air basuhan boleh simpan dalam fridge for next day guna.. nak cantik... wahh..

Selamat mencantikkan diri :)

XOXO RM@D


No comments:

Post a Comment