Friday, July 12, 2013

BERSIN yang BERSIH...

Assalamualaikum.

Hi semua.. ada baik??? heheheheh syioknya D tengok semua cerita pasal makan, buka, sahur dan berpuasa yang best tengok pasal kuih raya dah mula terjual, dijual, terbeli dan dibeli.. hehehe baru hari ke 3 berpuasa. Terawih, alhamdulillah bagi yang dapat mengerjakan syukur kurniaan Allah, semoga kita upgrade diri kita di dalam mengejar pakej Ramadhan :).. Mungkin ini Ramadhan terakhir, mungkin hari ini hari terakhir kita.


Belum masuk cerita ke bazar Ramadhan lagi.. hehehe D memang tak suka ke bazar Ramadhan sebab D tak tahu nak beli apa.. Mungkin kuih saja la yang D nampak.


Ini Katira kan!!!



Anda anda semua mesti ada pengalaman macam D..:) counting tik tok tik tok jam menuju waktu berbuka... Bermula imsak.. bawa ke jam 10 pagi, 1 tengahari hingga ke asar hinggalah waktu nak azan maghrib. Ya Allah kelakarnya perangai tak senonoh saya itu.. bila dikenang itu adalah memori yang kita memang lalui semasa proses pembesaran.

hehehehe 
yea zaman budak kecik yang comot..ohhhh tidak comot sangat yea saya sebab saya telah diceritakan suka bergaya..hahahahah nah... comel saya..ok angkat bakul sendiri..

Masih teringat masa mula berpuasa, alahai umur masa sekolah tadika wei... 
Mak cik saya boleh cakap kasihan ini budak perut dah tak ada sebab puasa.. KURUS ler tu maksudnye... hahahah tapi Mak tercinta tak layan pun.. alkisah melepek sahajalah saya di rumah.. ala- ala tuan puteri tidak boleh diarahkan lakukan itu dan ini..:D.. jika dipanggil confirm jawapan saya puasa la.

Kini keadaan ini menjadi warisan kepada anak-anak saudara yang kecik tomei-tomei..cucu saya puasa tak Muneerah.. heheheh tak rasa baru umur 15 bln.. 

Yang pasti Ramadhan tahun ini adalah Ramadhan kali ke 15 arwah Abah tak sambut bersama.

D masih ingat D kembali aktif blogging Ramadhan 2 tahun yang lepas.. sebab raya jatuh pada Ogos bulan arwah pergi meninggalkan kami buat selamanya.
Sekejap sahaja masa berlalu.

Kata orang lama-lama masa Ramadhan ni roh-roh orang yang telah meninggal datang melawat kita. Betul ke? D tak kisah sebab pada D arwah abah sentiasa ada bersama D tak kira masa. Kadang-kadang D boleh bercakap macam D bercakap dengan arwah kalau stress. Rasa kekuatan arwah ada dengan D. 

Ramadhan, budaya memasang pelita.. biar tak banyak janji ada dari kecik sampai sekarang. Siapa yang ajar, arwah abah.

Suatu kemestian.

RINDU ARWAH. cemburu pada mereka yang masih ada abah/papa/abi/baba/ayah.

His the BEST man in the world.. :)


XOXO RM@D