Saturday, March 22, 2014

Kerana CINTA terlarang sangat!!!

Assalamualaikum, 
Subhanallah, lama sungguh D tidak menulis. hmm kesibukan dan mungkin itu alasan.

#Throwback BERLIN untuk ITB 2014

Alhamdulillah
Nyawa, oksigen diberikan dari Allah yg tak boleh saya ucapkan berapa nilai syukur jika perlu diberikan nilai.

Suasana yang bila bangun ya ampun sunyi ini adalah nikmat Allah dikala yang lain masih nyenyak dibuai mimpi.

Untung saya kerana dipilih menjadi hambanya.

Bukan pakar, tapi saya ingin berkongsi salah satu pengalaman di Berlin.

1. Niat yang baik, jemaah pasti dapat impak yang baik walau di dalam kumpulan kerja saya, saya adalah satu-satunya muslim perempuan dan satu-satunya perempuan. Solat walau di site tiada surau, alternative kerana bilik air (toilet) terbahagi 2, wet and dry, saya solat di sana, yg penting mengikut aturan menutup aurat yakin untuk Allah. Mereka sangat faham bila saya ingin bersolat sehingga kadang kala mereka akan bertanya "u mau solat ke?". Toleransi.

Dihormati kerana kita menghormati, pasak senyum dan perancangan di tanam di dalam waktu alfa, minda bawah sedar dan minta pertolongan Allah serta menyerahkan segalanya kepadaNya membuatkan kerja lebih mudah, dapat apa yang dihajati, dirancang. Yang pasti waktu dingin ini memang saya alergi kerana memang tak tahan sejuk,namun itu bukan alasan. Kita adjust semua. Kan Allah ada. yakin denganNya. Maka tidak frooze sy;) alhamdulillah walau ada stess kerja namun pasti kita tenang.

Makanannya masyarakat Melayu khususnya selalu fikir jika travel mau makan susah. hidup untuk makan atau makan untuk hidup? Menarik kan!

Nanti-nanti D share.
Love kamu-kamu yang baca status D.
Pic 627am Sybelstrasse, Berlin
#travelogue #life #syukur #rm #rmd #cinta #bless


No comments:

Post a Comment