Sunday, March 23, 2014

mati kerana makan

Assalamualaikum.
Hi semua :)

Banderbug gate, view siang #RMD rosedianamohammed.blogspot.com
#Throwback
Perkongsian ke 2 di #Berlin. Makan untuk hidup atau hidup untuk makan.
Sehingga ke saat ini kalau jumpa kawan-kawan atau sedara mara most akan tanya bagaimana cuaca di sana dan macamana mencari makanan di sana?

Alhamdulillah living into his GREAT opportunity, D tak kisah sangat tak makan nasi. dan memang benar hampir 12 hari D tak sentuh nasi. toward hari nak balik makan sebab people masak untuk saya. best.. Germany kenalan masak untuk saya dijemput menjamu dan bermalam di rumah beliau. menikmati hidup penduduk tetap di sana.

D makan sandwich, buahan mungkin sebab semenjak di Malaysia sendiri D memang lebih kepada sandwiches. So memang variety sandwich D buat setiap hari. Dari tuna ke daging rendang segera ke telur siap dressing yea bukan kuno2 yea .

best juga bila rebusan kentang dimakan dengan mayonis dan pickle serta ketchup. 

lupa yogurt dan mato-mato beri. comelnya :)
bikin sendiri
rosedianamohammed.blogspot.com


Manggi makanan para #travelogue cinta masak dengan sihat yummy. mmg semua pengembara sementara walau yang mmg menetap di luar negara akan mengambil manggi sebagai makanan pilihan semasa berkelana. ada sayur, kentang, pickle mato-mato. so kita makan dengan sihat atau ada banyak kedai kebab lebanon bole beli makan tapi portion dia besar kalau D yang makan memang makan sebungkus untuk 2 kali makan.

yang penting kita cukup liquid di dalam badan makanan itu ukuran kedua.

maka minuman panas, air memang D jaga. hmm tapi saya tembam juga..ok #RMD #syukur dengan nikmat tembam ini

tapi paling ringkas ialah buahan dan coklat bar dengan secawan coffee atau milo panas.. ya Allah nikmat kan. so kita hidup untuk makan atau makan untuk hidup. hugg 

Tumbler yang comel merah ini peneman setia di kala memerlukan tidak mengira waktu.. :)


Jumpa lagi
RMD@D