Monday, May 27, 2013

DUIT KERTAS ADALAH KANSER!!!!!!!

Assalamualaikum.

Hi semua.. wah memang lama tak buka blog. Sesungguhnya tak dapat nak mencurahkan rasa di dalam blog ini buat seketika. tuntutan pekerjaan dan tanggungjawab wajib yang menghadkan nukilan tangan D untuk menulis.

Anda anda semua, D ingin kongsikan menganai KANSER WANG KERTAS.. yea KANSER WANG KERTAS.. tak percaya??

Yea kanser wang kertas sangat sangat bahaya. KENAPA????

Anda anda semua pada tahun 2010, Tun Dr Mahathir telah menyamakan dollar seperti tisu tandas yang mana nilainya semakin hari semakin menurun akibat perang mata wang.

yea kanser mata wang berlaku apabila perang mata wang terjadi ekoran krisis ekonomi dunia pada 1997/1998. Tun menyarankan agar penggunaan Dinar adalah langkah terbaik.


Cukup lengkap komen dari Tun :)

Kenapa D katakan kanser mata wang ini kerana, wang FIAT a.k.a wang kertas adalah satu alat atau medium pertukaran yang nilainya diberikan oleh kerajaan sesebuah negara. Wang FIAT a.k.a wang kertas terdedah kepada kejatuhan nilai pasaran. Ia dipengaruhi oleh 2 faktor utama kejatuhan iaitu

                          SPEKULASI & INFLASI (lambakan matawang dalam pasaran).


Menyimpan wang FIAT a.k.a wang kertas utk simpanan jangka panjang BUKAN idea yang baik?


Telah terbukti bahawa lambakan mata wang mengakibatkan peningkatan inflasi.. Bukankah ia menyebabkan kanser yang kita tidak sedari???


Sila rujuk link yang D attached di sini. menunjukkan bahawa kegagalan wang kertas menurut kajian Jeff Clark. Bagaimana mata wang dari negara Ukrain, Russia, Zimbabwee, Rumania dan lain-lain mengalami kejatuhan niali atau GAGAL atau nama lain KANSER.

D juga banyak merujuk blog http://ikramadi.com/

Dia banyak menceritakan mengenai silver/dirham atau precious metal. kegagalan fungsi mata wang kita adalah kanser yang tumbuh secara senyap membunuh kita tanpa kita sedari.. inflasi meningkat akibat lambakan mata wang di pasaran.

Menurut kajian, jangka hayat purata sesuatu mata wang adalah 30 tahun. Nah bagaimana dengan dollar? Ia telah mencecah 43 tahun.. Bagaimana pula dengan Ringgit Malaysia?

So bagaimana kita ingin mencegah inflasi??

Jawapannya ada di dalam simpanan bijak silver/dirham (precious metal) Anda inginkan maklumat lanjut boleh contact D 0126137464.

Jumpa lagi,
XOXO RM@D

No comments:

Post a Comment