Friday, September 20, 2013

....when mommy merepek....

When mommy merepek..yeaaa..

Assalamualaikum semua..apa khabar???
Week yang padat dengan KOJE amanah Allah.gaji utama kena buat bersungguh-sungguh agar rezeki ini halal..hehehe nampok sangat D main-main waktu keje..

stress...hahaha sebenarnya stress ni bagus..stress yg positive..bukan stress yang tidak terkawal tu...

Apalagi gunakan pelbagai terapi yang kita ada...di waktu bekerja..

1. Sungguh D tak tipu..kerana D sudah buat..bila koje menimbun kita mcm tak tau nak buat apa dulu.senang take deep breath...bertenang dan kita g amik air sembayang..selepas tu terpulang nak solat atau terus buat kerja..pilihan di tangan anda:).

2. Macam kita study. Kita harus ada waktu untuk rehatkan minda..so take five..apa lagi..buat regangan ke ..g jalan-jalan melawat kawasan...g kacau kawan-kawan..atau g main game/fb anda sekejap..paling bagus baca motivasi quote..:)

3. Bila kita stress selalu fikir ada lagi orang yang stress..so sapa yang ada emak/abah lagi..gerakkan jari call mereka just call atau.msg atau whatsapp & sewaktu dengannya untuk dapatkan energy kasih sayang..ala kalau yang suami isteri tu buat ler..eratkan silaturrahim.kat kawan-kawan juga bole. Motif kita nak dengar suara orang yang kita sayang..

4. Doa kat Allah pada yang muslim agar Allah lancarkan urusan begitu juga pada non muslim..sebab Allah/tuhan kita ada dengan kita.

Ok itu sahaja mommy RM@D pot pet..kerana ini yang D buat ketika di office. D bukan pakar tapi D saja mau share untuk kesihatan diri bersama..;)

P/s love u all semua..jangan lupa minum exfuze seven plus..heheheh

Xoxo RM@D

No comments:

Post a Comment